Вівторок, 30.04.2024, 03:58
БІЛОГІРСЬКА РАЙОННА РАДА
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS

Оголошення

Оголошення

ВІТАЄМО!

ВІТАЄМО!

Погода в Білогр"ї
Календар
«  Жовтень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Наше опитування
Чи потрібен сайт районній раді
Всього відповідей: 199
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
 
Головна » 2011 » Жовтень » 13 » Відділ Держкомзему інформує про законодавче регулювання ринку земель
11:59
Відділ Держкомзему інформує про законодавче регулювання ринку земель
До цього часу в парламентських комітетах прискіпливо вивчають законопроект «Про ринок земель», внесений Кабміном Міністрів України ще 19 липня цього року. Відповідно до озвученого раніше задуму влади, завершити земельну реформу, розпочату в 1991 році, має запровадження ринку земель. Його основними регуляторами будуть закони «Про державний земельний кадастр» і «Про ринок земель». Наразі перший з них уже ухвалено. А що ж до долі другого розповідає заступник начальника – завідувача сектору державного земельного кадастру Відділу Держкомзему у Білогірському районі Хмельницької області Захар’яш Валентина Омелянівна:
 
-    Як Ви гадаєте, наскільки вільним буде створюваний в Україні ринок земель відповідно до ключових положень розробленого проекту закону «Про ринок земель»?
 -    Перш за все хочу зауважити, що на справді вільного ринку земель не існує в жодній країні. Питання ринкових земельних відносин – це завжди баланс між чистою цивілістикою та певними адміністративними чинниками, захисними нормами з боку держави. Обсяг цих норм, їх співвідношення між собою і є конкретною національною моделлю ринку землі. Інше питання – яку мету ми ставимо перед земельною реформою? Чиста економіка, гола рентабельність галузі – це одна модель. Збереження села, його соціального, культурного середовища, розвиток інфраструктури сільських територій – зовсім інша. Екологізація землекористування – третя модель.
Законодавча база має дати відповіді на велику кількість запитань. Зокрема, як забезпечити гідну ціну, достойну орендну плату за використання українських чорноземів, зберегти їх родючість у ринкових умовах? Яка роль держави у цьому процесі? Який орган чи організація представлятиме інтереси держави на ринку земель? Якими мають бути його статус і функції, щоб він ефективно управляв сіль господарськими землями?
Глибоко переконана, що тут має бути знайдено баланс інтересів між економікою, екологією і соціумом! Адже всі ми знаємо, що землю ми не успадкували від предків, а позичили її у нащадків.
Законопроект "Про ринок земель", підготовлений робочою групою Мінагрополітики, дає відповіді на деякі з цих питань. Проте у ньому треба більш чітко визначити пріоритети подальшого розвитку та конкретні механізми державного регулювання ринку земель, роль оцінки та інших економічних чинників, дотримання певних соціальних, екологічних стандартів.
 
-    Окремі експерти  відзначають, що структура законопроекту не є однорідною, виділяючи в ній чотири основні блоки. Прогнозують, що саме за ними відбуватиметься й подальше його опрацювання.
 -    Погоджусь із Вашою тезою. Перший блок присвячений земельним торгам. Це чи не найбільш технологічний блок. Саме через це він і не викликає негативної соціальної реакції, тож я не очікую серйозних дискусій щодо нього.
З іншого боку, він є довгоочікуваним. Починаючи з 2008 року в країні практично заблоковано процес земельних торгів – але при цьому законом передбачено надання в оренду вільних земельних ділянок тільки з проведенням таких торгів. Отже, вже четвертий рік країна живе в абсурдній ситуації. Тому ми не маємо сумнівів, що цей технологічний блок, який вже опрацьований з точки зору юридичної техніки, в остаточній редакції буде в основному відповідати тій редакції, яка є сьогодні у законопроекті.
 
-    Зрозуміло. Водночас якщо цей блок є найменш дискутивним, то скажіть відразу ж про той блок який викликатиме найбільш гостру дискусію?
 -    Самими обговорюваним був і лишається блок щодо особливостей обігу земель сільськогосподарського призначення. Саме він викликає гостру дискусію, як у пересічних громадян так і у вищих владних коридорах . Думаю, що найбільше роботи з його доопрацювання буде на етапі підготовки до другого читання. Закон має дати чіткі відповіді на болючі земельні питання. Йдеться, зокрема про максимальні площі земельних ділянок, що можуть перебувати у приватній власності однієї особи для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; про визначення ціни землі; унеможливлення спекулятивного продажу землі; про участь у процесі обігу земель сільгосппризначення юридичних осіб та іноземців.
 
-    Думаю, не менш гострим для обговорення буде питання консолідації земель…
 - Саме тому йому в проекті закону приділено значну увагу. Від консолідації земель ми нікуди не дінемось. Нинішня парцеляція земель з точки зору агротехнологій є абсурдом. Така організація земельної власності унеможливлює ефективне господарювання на землі. Інструментарій консолідації земель сільськогосподарського призначення потребує великої уваги. Я згоден з позицією експертів, які вказують на відсутність деяких очікуваних блоків щодо консолідації. Але це не випадково. Для цього є свої причини.
Обсяг норм стосовно консолідації земель сільгосппризначення, представлений у цьому законопроекті саме в тому обсязі, в якому це необхідно для обслуговування потреб ринку землі в перші роки його функціонування.
Планується, що у подальшому більш детальне регулювання питань консолідації буде відпрацьоване і представлене в окрему проекті Закону «Про консолідацію земель», де буде застосовано більш широкий підхід.
 
-    Врешті, четвертий блок…
-    Він присвячений інституціонарному забезпеченню існування ринку земель і розпорошений по тексту законопроекту.
 
-    Якщо порівняти найперший варіант проекту закону – і той, який внесено до парламенту, які відбулися зміни?
 - Якщо проаналізувати, як змінювався законопроект протягом часу його розробки, то цю динаміку можна схарактеризувати так: проект ставав все більш соціальним, більш застережливим. Думаю, в нинішніх умовах це виправдано.
 
-    Які Ваші прогнози, коли Верховна Рада почне розглядати проект закону «Про ринок земель»?
      -    Наразі не готова надати однозначну відповідь. Як мені відомо проект Закону "Про ринок земель” перебуває на розгляді в комітетах Верховної Ради. Проте можу з впевненістю зазначити, що наше завдання зараз незмінне – налагодити діалог між усіма суб'єктами земельного ринку: фермерами, власниками землі, сільськими головами, земельними органами, щоб досконально відпрацювати всі питання та визначити, які зміни вносити в проект закону "Про ринок земель” уже на друге читання.
Переглядів: 616 | Додав: bil-rada | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024

Голова районної ради

Янишина Людмила Василівна
Янишина Людмила Василівна

Заступник голови районної ради

Васильчук Віра Леонідівна
Васильчук Віра Леонідівна

Пошук...
Друзі сайту
  • Білогірська РДА
  • Хмельницька обласна рада
  • Білогір"я - свіжі новини